Istraživačku skupinu Edu-Akcija čini 10 učenika i učenica trećih razreda Gimnazije „Franje Petrića“. Voditeljica projekta je nastavnica Antonija Kero koja zajedno sa zamjenicom Anom Žaja provodi aktivnosti Pilot projekta.
U Gimnaziji „Franje Petrića“ dodatna nastava je organizirana subotom, stoga su i aktivnosti vezane uz provedbu zadataka na ovom Pilot projektu organizirane subotom. Radne subote 10 snalažljivih i zainteresiranih učenika započele su 18. siječnja, voditeljica projekta Antonija Kero predstavila je učenicima što znači sama kohezija kao pojam i kako mi kao građani možemo pratiti rješavanje gospodarskih, socijalnih i teritorijalnih razlika među zemljama Europske unije, kako bi s tim temeljnim znanjem lakše krenuli u potragu za projektom koji će istraživati.
Za provođenje aktivnosti građanskog praćenja članovi istraživačkog tima odabrali su projekt koji su se bavi obnovom zadarskih bedema, znajući njihovu povijesnu važnost i njihovu simboliku “štita” grada smatrali su da je odabrani projekt od velike važnosti za Grad Zadar. Naziv projekta je „Zadar baštini – integrirani kulturni program Grada Zadra 2020“. Ovaj projekt su odabrali jer smatraju da lokalno stanovništvo nije niti svjesno vrijednosti povijesnih ostavština te uopće nije upoznato s njihovom ulogom u obrani grada. Jako im se svidjela ideja da se razmisli o obnovi ovih povijesno vrijednih građevina kako bi se sačuvalo vrijedno nasljeđe, a s druge strane kako bi se promislilo o mogućoj uporabi građevina od strane lokalnog stanovništva.
Rad istraživačke skupine Edu-Akcija pod nazivom „Zadarska baština pod EU zvijezdama“ podijeljen je na četiri dijela. Plan istraživačke skupine je pretočiti četiri priče u jednu zaokruženu cjelinu. Osim povijesne priče, koja je vrlo važna za ovaj projekt, kao zadatak postavili su si i istraživanje financijske priče projekta.
Edu-Akcija će tijekom svojeg istraživanja projekta „Zadar baštini – integrirani kulturni program Grada Zadra 2020“ analizirati javno dostupne podatke o projektu te kreirati cjeloviti obrazac podataka glede očuvanja povijesne baštine i financijskog učinka kohezijske politike Europske unije u Gradu Zadru.
„Kako bi se uspjelo odraditi sve aktivnosti u zadanom roku, od velike nam je koristi bilo konkretno određivanje uloga u istraživačkoj skupini i termina unutar kojih su učenici trebali odraditi zadatke. Najzanimljiviji dio je onaj kada učenici trebaju osmisliti svoj način pristupanja problemu i istraživanju. Vrlo su domišljati i kreativni i smatram da ovakva vrsta projekta otvara brojne mogućnosti za razvojem kritičkog mišljenja i aktiviranja njih kao budućih građana spremnih na analize i propitivanja.“ opisala je aktivnosti učenika voditeljica projekta Antonija Kero.
Tijek istraživanja građanskog praćenja
Istraživački ASOC TIM Edu-Akcija provodi istraživanje pod nazivom „Zadarska baština pod EU zvijezdama“, za provođenja aktivnosti građanskog praćenja odabrali su projekt „Zadar baštini – integrirani kulturni program Grada Zadra 2020“ koji je u provedbi. Projekt je sufinanciran iz Europskog fonda za regionalni razvoj, a ASOC istraživači smatraju da je od iznimne je važnosti jer će u Gradu Zadru spojiti povijest i modernost, tradiciju i inovaciju, kulturu i turizam, ovim projektom omogućit će se očuvanje povijesti i identiteta za budućnost.
1. korak – Planiranje i prikupljanje podataka
Istraživanje: Zadarska baština pod EU zvijezdama
2. korak – Analiza
Infografika: Konkurentnost i kohezija
3. korak – Istraživanje
Fotografija istraživanja: Lov na informacije
4. korak – Predstavljanje istraživanja
Adresa elektroničke pošte
Mrežna stranica
https://mobile.twitter.com/edu_akcija
Naziv istraživanja
Zadarska baština pod EU zvijezdama
Voditeljica projekta
Antonija Kero
Škola
Gimnazija „Franje Petrića“
Odabrani projekt za istraživanje
Zadar baštini – Integrirani kulturni program Grada Zadra 2020
Korisnik
Grad Zadar
Operativni program sufinanciranja
Operativni program ‘Konkurentnost i kohezija’ 2014. – 2020.
Područje ulaganja odobrenog projekta
Kultura i turizam