Mjesec svibanj bio je vrlo aktivan za sudionike projekta U školi otvorene kohezije, ASOC, raznim aktivnostima upoznali su se s mnoštvom poučnih sadržaja i noviteta te aktivnim sudjelovanjem obilježili Dan Europe i Tjedan otvorene vlasti, dva vrlo važna događaja usko povezana sa ciljevima Projekta.
Nakon Dana Europe koji je obilježen na kreativan način u virtualnom formatu 9. svibnja 2021., ASOC timovi nastavili su s aktivnostima. U suradnji s Uredom za udruge Vlade Republike Hrvatske, 19. svibnja 2021. održana je mrežna edukacija pod nazivom Mladi kao aktivni građani. I ove godine u sklopu aktivnosti Projekta obilježen je Tjedan otvorene vlasti s ciljem poticanja građana i mladih na uključivanje u stvaranje politika koje utječu na svakodnevni život. Međunarodni Tjedan otvorene vlasti (OpenGovWeek) ove godine obilježavao se u razdoblju od 17. do 21. svibnja 2021.
Glavni cilj edukacije Mladi kao aktivni građani za učenike srednjih škola bio je poticanje kulture aktivnog građanstva i građanskog aktivnog sudjelovanja, podizanje razine znanja i vještina o korištenju javnih financija i korištenju javno dostupnih (otvorenih) podataka, kao i promicanje ciljeva Inicijative Partnerstvo za Otvorenu vlast u Hrvatskoj. Inicijativa je izravno povezana s talijanskim projektom At the School of OpenCohesion, budući da se aktivnosti obrazovnog programa ASOC temelje na ispunjavanju ciljeva Inicijative, a ono što ih povezuje jest poticanje aktivnog građanstva te korištenje otvorenih podataka i važnost korištenja mrežnih tehnologija.
Predstavnica Ureda za udruge Vlade RH Darija Marić kroz prezentaciju Partnerstvo za otvorenu vlast u Republici Hrvatskoj predstavila je aktivnosti Republike Hrvatske u ispunjavanju ciljeva Inicijative Partnerstvo za otvorenu vlast. Nakon što su se sudionici mrežne edukacije upoznali s načinom provođenja Inicijative Partnerstvo za otvorenu vlast u Hrvatskoj, imali su prilike na izravnim primjerima upoznati se sa značajnim rezultatima za građane koji su postignuti provedbom ciljeva Inicijative. Osim prezentiranih projekata na državnoj razini kao što su Portal otvorenih podataka, e-Građani te e-Savjetovanje, prezentirani su i primjeri dobre prakse s lokalnih razina i drugih dijelova svijeta. Najviše se istaknula platforma DECIDE MADRID, mrežna stranica koja omogućuje građanima Madrida da stupe u interakciju s lokalnom samoupravom na četiri načina: sudjelovanjem u izradi proračuna, prijedlozima, savjetovanjem te debatama kojima je glavni cilj osigurati transparentnost donošenja odluka u gradu Madridu. Polaznici su se upoznali s idejom inicijative Decide Madrid, te na koji način stanovnici Madrida predlažu i glasuju za projekte u vrijednosti do 100 milijuna eura.
Iz upravnog odjela za gospodarstvo, financije i proračun Grada Pazina pročelnica Maja Stranić Grah kroz predavanje pod nazivom PAZI(N) proračun! prikazala je projekt aktivnog uključivanja građana u proces donošenja gradskog proračuna te detaljnije pojasnila što je to participativno budžetiranje, koji su ključni čimbenici u procesu kao i koje su koristi Grada Pazina i građana u provođenju procesa.
Završnu prezentaciju održao je predstavnik civilnog društva Miroslav Schlossberg, dopredsjednik Hrvatske udruge za otvorene sustave i Internet: HrOpen, koji kroz neformalnu inicijativu razvijaju IT alate s ciljem ostvarivanja lakše i efikasnije komunikacije građana i lokalnih samouprava i vlasti. G. Schlossberg ukratko je predstavio projekt Imamo pravo znati koji se provodi od 2015. godine. Prezentacija se temeljila na novom projektu Popravi.to koji je osmišljen na način da sami građani prijavljuju probleme koje žele riješiti, eventualne štete koje su nastale, te se preko platforme, prema prijavljenoj lokaciji problema koji treba riješiti, zahtjev građana prosljeđuje lokalnoj samoupravi. Ovaj je projekt dvostrani proces koji bi uvelike pomogao građanima u donošenju odluka te građane i lokalne i nacionalne vlasti potaknuo na aktivniju suradnju.
Voditelji i voditeljice projekata ovogodišnjih škola koje sudjeluju u provođenju projekta ASOC, su dan nakon održavanja mrežne edukacije Mladi kao aktivni građani sudjelovali na Trećoj mrežnoj edukaciji pod nazivom Terensko prikupljanje podataka. Tijekom mrežne edukacije predstavljeni su timovi; MarulSTEMci, Eko2, Ekonomska garda, Letuljčići, Kaštelovci, More Snova, Notno PISMO, Isidor’s Investigators, Citrus i Gym Heros koji provode svoja istraživačka građanska praćenja.
Treća lekcija čije su aktivnosti bile prezentirane na mrežnoj edukaciji, odvode istraživačke timove na terensko istraživanje. Članovi i članice tima kao skupina ili podijeljeni u manje grupe kreću u lov na informacije koje u dosad prikupljenim podacima nisu pronašli. ASOC timovi će tijekom ove lekcije imati priliku organizirati i sudjelovati u terenskom posjetu projektima koje istražuju. Na terenskom posjeti prikupljat će podatke o odabranim projektima sufinanciranima sredstvima EU-a provođenjem intervjua i anketa te će nakon provedenih aktivnosti objaviti izvješće o provedenom građanskom praćenju na platformi Monithon kako bi bilo javno dostupno. Rok za dostavu izvješća o provedenim aktivnostima Lekcije 3 je 4.6.2021. te će nakon tog datuma sva izvješća o provedenom građanskom praćenju naših timova biti javno dostupna. A svi edukativni materijali potrebni za provođenje aktivnosti Lekcije kao i snimka mrežne edukacije objavljeni su u Edukacijskom kutku.