Sadržaj ove lekcije odnosi se na upoznavanje s definicijama građanskog praćenja, kohezijske politike i metodama istraživanja. U okviru lekcije započinje se s planiranjem provođenja projekta građanskog praćenja. Nakon uvodne prezentacije o kohezijskoj politici Europske unije učenici/ce odabiru javno financirani projekt s njihovog lokalnog/regionalnog područja koji žele pratiti i osmišljavaju aktivnosti za provedbu cjelokupnog ASOC istraživanja. Kroz aktivnosti lekcije prikupljaju se podaci o odabranom projektu, od administrativnog slijeda dokumenata koji je doveo do njegove provedbe do kontekstualnih podataka i informacija, cilj prikupljanja raznih podataka i informacija je da učenici/ce nauče ispravno i cjelovito dokumentirati sadržaje, koristeći službene i pouzdane izvore podataka.
Glavni rezultati lekcije:
- Naučiti što je građansko praćenje, od čega se sastoji, koji su dostupni alati za njegovu provedbu.
- Naučiti što je kohezijska politika Europske unije i kako se provodi u Republici Hrvatskoj.
- Istražiti teme aktualne za lokalnu sredinu, istražiti projekte sufinancirane EU sredstvima koji se provode na lokalnom/regionalnom području i odabrati najzanimljiviji projekt za praćenje i istraživanje.
- Naučiti što su otvoreni podaci i na koji način državne i javne institucije objavljuju podatke.
- Naučiti prikupljati primarne i sekundarne podatke, s povjerljivih izvora podataka.
- Izraditi dokumentaciju istraživanja i razvrstati podatke i informacije u mape.
- Izraditi identitet ASOC tima, osmisliti nazive i opisati istraživanje.
- Izraditi stranicu tima na društvenim mrežama.